Emos ftw

Sitter just nu och skriver om självskadebeteende och kan då inte låta bli att tänka på denna låten ;)
Tycker även att bilden därunder är fin, den är for real.. en tjej som skurit sig på grund av?!?
Lyrics:

Nu ska vi studera, vi ska granska lite mera. 
Den värsta kulturen på många år. Ett depressivt beteende, inte ett leende,
döljs sig under deras svarta sneluggshår.
De rör sig tyst och kallt, de finns fan överallt, men nu har den striden fått turen att granskas av mig,
och ska den skonas? Nej, jag ska granska sönder emokulturen.

Cut, cut, cut jag mår så dåligt. Kan man inte placera varenda emo på en obebodd ö?
Cut, cut , cut jag mår så dåligt. Där kan dem cutta sig själva och slutligen dö.

Sedan hände det någonting, de samlas i en emoring hemma hos varandra varje kväll.
Och där sitter dem små liven, skickar runt den vassa kniven och cuttar sig till musik av Tokio Hotel.
Ögonskugga och kajal, sägs sig vara onormal trots att varenda jävel ser likadan ut.
Deppig som novemberkväll, bisexuell. Vi måste se till att emotrenden tar slut.

Cut, cut, cut jag mår så dåligt. Kan man inte placera varenda emo på en obebodd ö?
Cut, cut , cut jag mår så dåligt. Där kan dem cutta sig själva och slutligen dö.

Men helvete nu får det vara nog, tänk om alla emos bara dog.
Medmänniskor vakna upp, vi ska krossa emos i samlad trupp.
Brats och bönder går hand i hand, för att utrota emos i vårt avlånga land.

Cut, cut, cut jag mår så dåligt. Kan man inte placera varenda emo på en obebodd ö?
Cut, cut , cut jag mår så dåligt. Där kan dem cutta sig själva och slutligen dö.
Inte så himla mysigt kanske, vill dock tillägga att självskadebeteende inte har med emokulturen att göra. Det är något psykiskt kan bero på väldigt många andra saker än just uppmärksamhet. Problem hemma, självsynd you name it.

Gillizz1


Kommentarer
Postat av: Azra

Fyfan vad patetisk du är, ärligt!

Sjuuuukt dåligt skrivet!

Alla som cuttar sig är inte emos, ditt jävla sääär!

Jag har oxå gjort det oh jag är it emo, har värken snelugg o hatar Tokio Hotel!

Alla som cuttar sig är som sagt it emos, en del som gör det mår så jälva dåligt att dom inte vet vad dom ska göra! och när man cuttar sig så mår man bra för stunden! Oh vissa ångrar sig efter ett tag medans andra forsätt!

Och delvis så är emo en sill, precis som fjoris!

JÄVLA EFTERBLIVNA HORA SÖK FAKTA INNAN DU BÖRJAR KLANDRA NER FOLK!

2011-06-17 @ 23:25:27
URL: http://azrazariiic.devote.se
Postat av: Marina Hockey Olsson

Jävla idiot den som skrev innan här...bra inlägg! :)

2011-07-11 @ 16:49:31
URL: http://hockeyolsson.blogg.se/
Postat av: Emelie

Bra skrivet! Den bilden är ganska läskig , usch :P

2011-08-09 @ 15:21:40
Postat av: Ida

Håller med Azra, jag har också hållt på. I flera år. Utan någon jävla snedlugg. Jag var en som fortsatte i flera år. Jag ville inte ha uppmärksamhet, jag försökte dölja det hela tiden. Ville absolut inte visa någon någonting. Fuck, alla som tror att det förstår, dra åt helvete. Prata med någon som gjort det innan du skriver något om det. Hur mycket jag än kommer att förklara så kommer du aldrig fatta. "Vi" är inte farliga. Det är bara alla dryga fjortisar som inte vågar "FACE THE REALITY". Dem sprider rykten om "oss". Jag känner fjortisar och jag ogillar deras sätt att kommentera människor. Du är säkert en fjortis. Så håll käften, tejpa igen munnen och operera bort fingrarna så att du inte kan skriva längre. Yttra dig aldrig om detta igen.



2012-01-27 @ 17:34:31
Postat av: Kajsa

Men hallå?! Hon sa ju att självskadebeteende INTE hör till emokulturen? Det kunde vara problem hemma osv.. Azra: Hora? Ursäkta? Oherre, du är ett jävla skämt. Om det är någon som ska tänka innan den säger något så är det du, patetiska människa!

Jag blir så sjukt irriterad på sånt här. Självskadebeteende är inte något fel men man har olika åsikter om det. Ni går för långt med era åsikter, låt henne skiva vad hon vill på SIN egen blogg. Riktigt omoget av er att bette er som ni gör. Usch!

2012-03-09 @ 19:31:40
URL: http://kajsavinell.blogg.se/
Postat av: O____O

Ang. den där låten...

"Cuttar sig till Tokio Hotel", eller vad det var... När jag lyssnar till Tokio Hotel mår jag bättre, inte sämre.

Och det är väll egentligen ingen fel med emo? Det är väll bara en stil

Jag känner mig okunnig och liten nu.

2012-05-06 @ 17:22:56
Postat av: Lovisa

Jag är emo, jag skär mig själv och allt, men du behöver fan inte lägga dig i andra människors liv, det är inte ditt problem...

2012-06-02 @ 10:38:28
Postat av: josefine

Asså Emo är en stil inte pshykiska besvär.
Jag skadar mig själv.
Jag är inte emo ja e en helt normal tjej i alla fall till utseendet.

2013-07-24 @ 16:53:18
URL: http://nattstad.se/zaiolina
Postat av: Iris

vill bara säga några ord till dig, eftersom du helt självklart inte vet någonting om självskadebeteende. att du ens har hjärta att driva om det är helt sjukt. att skada sig själv på ett eller annat sätt är en drog, du blir beroende precis som när du missbrukar alkohol och droger. och såret som du la upp en bild på där^^, ger en sådan kick som heroin ger. ja samma endorfiner som när du tar opiater frigörs i hjärnan när du skär dig så djupt. inte konstigt att man blir beroende särskilt om man har mycket ångest. jag tror verkligen inte du vet något om dethär eftersom du skrev detta inlägg. ville bara ge dig en tankeställare så att du iallafall funderar och tänker med HJÄRNAN nästa gång du vill lägga upp ett inlägg i din blogg om något som kan vara extremt känsligt för många. tack för mig

2013-09-15 @ 14:11:32

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0